vrijdag 4 juni 2010

Lekker fris

Een handje verse aardbeien mixen met een handje diepvriesframbozen en een geutje limoncello. Dat is lekker en verfrissend bij dit heerlijke weer, vinden man en ik.
En pas na de laatste hap dacht ik aan een foto...

Limoncello is een likeur op basis van citroenen. Het is een spijstering bevorderend drankje staat op de fles en ik heb ervaren dat het inderdaad goed doet na een zware maaltijd. Maar eigenlijk vind ik het gewoon erg lekker. Op de fles staat ook dat het past op ijs of fruitsla, vandaar mijn experimentje. Limoncello is te koop in het warenhuis.

Wat fruitsoorten en combinaties betreft, zullen hier zeker nog mogelijkheden uitgeprobeerd worden.
Voor kinderen kan je een beetje appelsiensap toevoegen, maar het kan ook zonder vloeistof. Grote zus van klein petekind at een grote potie van gemixte ingevroren frambozen zonder enige toevoeging. Dat mixen lukt hier het best met het hakmolentje van de mixer.

Hoe meer ingevroren fruit hoe vaster, hoe meer vers fruit wordt toegevoegd, hoe meer het resultaat vloeibaar is. Dat is naar ieders smaak. Iets tussenin heb ik zelf het liefst. Dan is het nog heel koud en verfrissend en zo komt de smaak van het fruit tot zijn recht.

3 opmerkingen:

  1. Wat is dat limoncello?
    Bij ons beginnen de aardbeien nu rood te kleuren. Zijn lekker uit eigen tuin

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een heerlijk godendrankje is dat , limoncello! mmmm... en hoe jij het klaarmaakt lijkt het me helemaal lekker!!

    heel heel heel erg bedankt voor je mooie zonnebloemachtige hoesje... echt super!
    dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. limoncello is inderdaad zeer lekker, te koop in de supermarkt maar natuurlijk ook gewoon zelf te maken; en helemaal niet moeilijk, kijk maar op m'n blog ;-) : limoncello maken

    BeantwoordenVerwijderen