dinsdag 27 april 2010

Rok - broek

Het is niet omdat ik niets schrijf, dat ik niets deed.

Eigenlijk betekent het enerzijds dat ik vergat om foto's te nemen.

En anderzijds betekent het dat mijn wil groter was dan mijn hoeveelheid energie en dat ik op de blaren moest zitten.

De laatste weken ging er heel wat energie naar het feest voor groot petekind. Maar daarover kan ik nu nog niet veel kwijt.

Even geleden maakte ik een rok voor mezelf en een rokje op bestelling voor groot petekind. Beiden worden ze met plezier gedragen. En dat geeft toch voldoening!
Ik maak zeker nog rokjes voor mezelf! Ik kijk dus uit naar paseende stof.

Ik ben ook al een hele tijd met een witte linnen broek voor mezelf bezig, maar dat vlot minder. Ik heb ze veel te groot gemaakt en ze zou echt mooi moeten aanpassen bovenaan. Dus ik zet in elkaar, ik pas, ik haal uit elkaar en ik zet weer in elkaar. Dan zie ik dat de rits deze keer niet deftig zit en zal ik ze nog eens uit elkaar halen,... Deze broek zorgt dus nog niet voor voldoening. Maar de pijpen, die zijn al helemaal naar mijn zin. Het gaat enkel nog om de bovenste centimeters.

Nooit was het mijn bedoeling om kleding te maken. En nu doe ik het met veel plezier. Ik kan nog zoveel leren.

Op vraag:
 


Ondertussen is deze rok gewassen en past hij beter. Hij zit nu als gegoten en draagt echt aangenaam. Hij blijkt draagbaar bij kouder en bij warmer weer. Want ook met blote benen is hij goedgekeurd door iemand die kan naaien. Het is een iets dikkere stof die ik ooit kreeg en die hier al jaren lag te wachten op wat oefenen.

De linnen broek vordert. Ze past en de rits zit er nu helaal goed in, maar nu heb ik bij één pijp de zoom een beetje scheef gestikt. Ik weet nog wat te doen...

2 opmerkingen:

  1. het lijkt me heerlijk om zelf je kleren te kunnen maken... het was als kind een droom van me! maar ik heb daar niet genoeg geduld voor vrees ik...
    ik hoop dat je toch nog foto's plaatst...
    want ben wel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt in ieder geval goed.

    Ik maak ook mijn kleding zelf, en zo af en toe plaats ik er wel een foto van op mijn andere blog...Crea by Thea....

    Ik vind het ook nog steeds leuk om te doen!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen