donderdag 29 april 2010

Groot petekind

Zaterdag vierden we feest voor groot petekind. Man maakte vooraf en tijdens het feest heel veel foto's en ik speelde met die foto's. Ik leerde al experimenterend Picasa kennen. En dat zal hier ook nog van pas komen.

We maakten kaarten voor de familie en kaartjes die ze kan uitdelen aan haar klasgenootjes enz. En ook een zakje met foto en koek om de bezoekers te bedanken.

Nu ben ik bezig aan een fotoboekje als herinnering voor het feestvarken. Op de foto's is duidelijk te zien dat ervan genoten heeft.

Groot petekind vroeg me maanden geleden of ik haar kleed wilde maken.
Toen durfde ik niet zeggen dat ik dat zou kunnen. Maar ik beloofde haar wel dat ik haar die dag een kledingstuk zou geven. Ze koos zelf een model en stof. (Ze koos het allersimpelste rokje. Veel eenvoudiger en gewoner dan het vorige rokje dat ik voor haar maakte, maar waarvan ik vergat een foto te nemen.)
We kozen samen nog wat passende accesoires. De zak die ze al eerder kreeg wilde ze erg graag nog een keer. Dat model heb ik eigenlijk al veel gemaakt. Het is altijd een succes. (En in mijn omgeving zie ik nu veel tassen die ik maakte. Ze worden dus gebruikt.) Deze keer maakte ik er een zakje in.
 
Posted by Picasa


Groot petekind is helemaal gek op al wat geel of lichtblauw is.
En lichtblauw dat vroeg en kreeg ze al eerder.
Maar mooie gele stof vinden, dat bleek niet vanzelfsprekend te zijn. Voor de verpakking gebruikte ik geel inpakpapier om een ladenkastje mee te bekleden. En een prettig geel boek zorgde mee voor de gele noot.
Het viel gelukkig allemaal in de smaak!

1 opmerking:

  1. leuk!
    jij bent echt wel creatief! ik vind het super dat je alles altijd zo super assortie maakt.

    BeantwoordenVerwijderen