dinsdag 2 maart 2010

Pyjama/clownenpak, roggekussentjes

Omdat ik wel graag naai, maar me niet klaar voel om met eigengemaakte kleding buiten te komen, maakte ik nog eens een pyjama. In een oude Knip vond ik een model voor een broek en een bloesje dat wel een pyama kon vormen. Een goedkope lap ruitjes zou ik durven verknippen om wat mee te oefenen.

De maat is mis. Ik kan bijna twee keer in de broek. Ik hou niet van kleding die knelt, maar zo los hoeft ook niet. Ik koos toch de maat die ik in de winkel ook zou kiezen. Dat ik echt moet nameten voor ik een maat uitzoek, dat heb ik geleerd!

Het geheel is volgens man net een clownenpak, de poetsdames vinden het zo mooi en zo romantisch (hun woorden, los van elkaar). En mannen, die kennen er volgens hen niks van.

Nu kan je zelf oordelen of het het ene is of het andere of nog wat anders!



Van bijpassende stof maakte ik twee roggekussentjes. Per kussentje naaide ik een hoesje rond het graan en eentje dat afneembaar en wasbaar is voor daarrond.
Ik hoop ze niet lang meer nodig te hebben. De zon is er al vandaag, nu de warmte nog!

1 opmerking:

  1. nou, heel eerlijk? ik zou het nooit aantrekken... je hebt het wel mooi genaaid zie ik, goed afgewerkt en zo...

    grts

    BeantwoordenVerwijderen