dinsdag 9 maart 2010

1 jaar!


Klein petekind wordt volgende week 1 jaar!
En dat vieren we.
Met een koopcadeautje dat hier al bijna een jaar ligt en nog stamt uit mijn prenaaitijdperk. Zus is er weg van, maar dat wist ik niet op het moment dat ik het kocht. Man en ik zagen het gewoon heel graag en wilden het graag kopen voor iemand. Klein petekind was nog te klein, maar zou niet zo klein blijven.
Toen we voor Sinterklaas naast mama's ziekbed samen in boekjes keken, wees ze me aan dat ze die pop wel wilde voor haar dochtertjes. Laat dat nu net die pop zijn waar wij ook voor gevallen waren. Ik heb maar meteen verteld dat wij ze al kochten. Er staat op de doos dat ze voor kinderen vanaf 1,5 jaar is. Maar zolang gaan we niet wachten. Dat sprak ik met zus af. Ik ben dus al zeker dat de mama van klein petekind het ok zal vinden.

Maar niks naaien kon ik toch niet. Ik zag een keer iets met letters op een Engelstalige blog of site. Die techniek wilde ik weleens proberen. Het werden een cijfer en een kroontje. En een verjaardagsslab kon er ook nog uit de stof. De achterkant is ondoorlaatbare was- en strijkbare stof die ik eerder voor een schort gebruikte.




De paarse stof kocht ik speciaal voor de zus van Man's petekind. Ze is gek op vlinders. Ik maakte een schoudertas met klein zakje voor haar verjaardag. Ze was er erg blij mee! Dat kon ik wel inschatten: ze is zo gek op vlinders en ze vroeg haar zus vaak of ze haar tas mocht gebruiken. Voor Man's petekind maakte ik eerder onder andere zo'n tas met Nieuwjaar. Het is een plezant modelletje, vind ik.
De kroon en slab konden nog uit een afgeknipt restje van de tas.

3 opmerkingen:

  1. echt weer een bezig bijtje hè.....leuk gedaan Leen..
    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, ben onder de indruk.

    groetjes, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Greet en Geert1 mei 2010 om 11:42

    Das ook een leuk stofje...mooie kleurtjes...en jouw gemaakte zak komt heel goed van pas... (nog eens dikke dank u)

    BeantwoordenVerwijderen