zaterdag 6 februari 2010

Toch eens proberen

Voor de allereerste keer heb ik een patroon uit een boekje gevolgd. (Knippie)
Een idee hebben of zien en dan zoeken hoe ik dat kon uitvoeren. Dat is wat ik deed. Ik heb nooit een werkwijze ofzo gevolgd.
Heel nauwgezet doen wat voorgeschreven staat, was dus nieuw.
Ik had er geen idee van of ik ertoe in staat zou zijn. Ik begon er maar niet aan.
Maar het is gelukt! En meer nog. Het was ook plezant!

Terwijl ik dit typ, hoor ik toevallig op de achtergrond op de TV een lied dat mama koos voor haar begrafenis eind 2009. Panis Angelicum.
Vanmiddag zei ik nog tegen papa dat ik mama zeker zou gezegd hebben dat ik een patroon uit een boekje had gebruikt. Net zoals zij het jarenlang deed voor ons toen we klein waren. Iets maken zonder patroon, daarvan dacht ze dat ze dat niet zou kunnen.
Mama heeft nog net geweten dat een dochter haar vroegere bezigheid ook wel de moeite vond... Dat vond ze echt plezant. En ik ben daarom blij dat ze het nog net geweten heeft.

Het kleedje is voor jongste petekind. (Ik hoop dat het past nu of over een tijdje.) Mama heeft toen ze hoorde dat er niets meer mogelijk was heel vaak gezegd dat ze echt hoopte dat ze haar geboorte nog zou mogen meemaken. Dat is gelukt!
Klein petekind heeft deze week heel wat moeten doorstaan in het ziekenhuis en ze heeft dat heel goed gedaan. Ik ben bang geweest. Om me af te leiden van de spanning, heb ik mezelf bezig gehouden. Mijn gedachten waren bij haar.



De knoopjes ontbreken nog.
De afwerking is zeker niet perfect. Maar het smaakt naar meer.

Een volgend patroon wil ik gebruiken voor groot petekind. Ze vroeg me een hele tijd geleden om haar communiekleed te maken, maar dat durfde ik niet. Het wordt dus iets anders. Als ze hier nog eens komt, laat ik haar wat kiezen. Net zoals wij dat vroeger deden.

3 opmerkingen:

  1. wat een leuk jurkje Marlen... leuk is dat om te doen hè... zoiets gaat hier ook van moeder naar dochters over...naaien en prutsen..
    dat blijft leuk om te doen..zelfs met r..handen

    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is je goed gelukt Marleen.

    Ik doe het meestal niet volgens het boekje, maak er meestal mijn eigen draai aan!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen