zondag 24 januari 2010

Varkentjes


Geen zin in een gewone boterham in de eetzaal op school?
Misschien wel zin in een varkentje...
Gemaakt van brooddeeg. Dit is 80%-tarwebloem met zonnebloempitten en sesamzaadjes.

Je vertrekt van een grote platgedrukte bal met een kleinere bal voor de neus. Ik druk met een punt twee neusgaten in de vorm. En met twee kleine stukjes deeg vorm ik de oren. De kleine stukjes komen niet los als je ze goed op het deeg duwt.
De ogen zijn cholcoladedruppels. Ze meebakken doe ik niet. Op de hoge temperatuur die nodig is voor het deeg, verbranden de druppels.
Ik druk de druppels op de broodjes wanneer ze uit de oven komen. Dan plakken ze én dan blijven ze lekker.

3 opmerkingen:

  1. wat leuk verzonnen Marleen... leuk om te trakteren ook...
    dit onthoud ik...
    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is hardstikke leuk, Marleen.

    Misschien iets om samen met de kleinkids te doen.

    Ik zal het zelf wel even uit moeten proberen natuurlijk!!

    Bedankt voor de tip!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen