woensdag 27 januari 2010

Speciaal voor Lieve

Lieve, hier is het recept dat je zin deed krijgen!
Mocht je wat dichter wonen, je had dit stuk alvast kunnen proeven.

een kilo pruimen
100 gram boter
100 gram suiker
2 eieren
250 gram zelfrijzende bloem
een half zakje bakpoeder
1 dl melk

Boter en suiker mixen.
Eieren erbij en mixen.
Bloem en bakpoeder erbij en mixen.
Melk erbij en weer mixen.

Bij mij stond het ongeveer een uur in een oven van ongeveer 180 graden. Prik om te zien of het deeg nog kleeft.

Ik nam van de 100 gram suiker 20 gram zelfgemaakte vanillesuiker. Daarvoor stak ik een vanillestokje bij gewone suiker in een confituurpot.

Ik zag gisteren dat we nog enkele zakken ontpitte en gehalveerde pruimen uit de tuin in de diepvries hadden. Die moeten daar volgende zomer niet meer zijn. Dit smaakt lekker. Man was het met me eens. En dan ben ik weer tevreden.

2 opmerkingen:

  1. van zo iets simpels zo iets lekkers maken: je bent een kunstenaar Marleen..
    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk en bijzonder, wist je dat ik dit recept nooit tegen kom maar ik heb heb van de zomer gemaakt toen we zoveel pruimen hadden!

    http://bellavienindekeuken.blogspot.com

    lieve groet uit Zweden :)

    BeantwoordenVerwijderen