maandag 4 januari 2010

Nieuwjaarscadeautje

Met groot petekind sprak ik tijdens het Sinterklaasfeestje over haar cadeautje.
Ze wil het liefst iets wat ik zelf naai. In lichtgeel of lichtblauw.
Ik zoek al even naar een mooie gele stof voor haar, maar dat zal voor een volgend cadeautje zijn. In de lente zal ik dat wel vinden en dan is ze eerst jarig en nog geen maand later doet ze haar eerste communie.
Lichtblauwe stoffen kocht ik al wel. Die stof kent ze en ziet ze graag.

Deze foto is niet erg duidelijk, maar ik houd wel van die zak. Ooit zag ik hem op het net en bewaarde ik een fotootje. Maar waar was dat weer? Het zelf uitzoeken hoe ik dat dan zelf zou kunnen maken, dat is nog het plezantste onderdeel, vind ik.
Ik maakte die zak al enkele keren en in verschillende maten. Man neemt in de grooste en donkerste daarvan mappen mee naar school.




En voor haar pop wilde ze ook wel wat.



Wanneer ik weet waarmee ik iemand kan blijmaken, vind ik het gemakkelijker dan wanneer ik daar niet echt zeker van ben. Ik kan nogal twijfelen.
Haar cadeautje was dus het snelst helemaal klaar.

En pas nu bedenk ik dat ik niet alle cadeautjes op foto vastlegde. Hopelijk val ik niet in herhaling dan, want via deze weg zie ik wat naar wie ging.

2 opmerkingen:

  1. wat ben je weer ijverig geweest Marleen..geweldig hoor..ik denk echt dat je petekind er blij mee zal zijn

    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hele leuke dingetjes... ik wou dat ik ook wat meer van dat soort dingen kon maken voor mijn metekindjes... maar goed, ik kan dan weer andere dingen zeker hé!

    nog een heel gelukkig nieuw jaar hé marleen! met een gezondheid die zo goed is als het kan, en heeeel veel creatieve ideetjes en uitvoeringen...

    BeantwoordenVerwijderen