vrijdag 2 oktober 2009

Nichtje

Deze week naaide ik voor een nichtje. Met haar mama sprak ik af welk rokje ik zou maken en van welke stof. Ik wilde eens proberen of ik een speldje kon bekleden met stof met een zelfde maar kleinere tekening).

De foto van het speldje trekt op niks. Ik vervang hem nog door een betere. In het haar misschien.

Nichtje zelf was ervan overtuigd dat ik voor botjes zou zorgen. Voor botjes voor binnen beloofde ik iets te proberen.
Omdat ik merkte bij het maken van kleding dat het handig is om tussendoor te kunnen passen, probeerde ik dat eerst voor mezelf.
Daarna was het de beurt aan die kleine botjes. Wat een gepruts! In het klein is er meer prutswerk dan in het groot, maar ik merk wel dat ik het een volgende keer weer vlotter zal doen.

En een tas erbij. Want ze is sjakossenfan!


"Oefenen, oefenen en nog eens oefenen"
Dat zei ik de kinderen toen ik nog lesgaf in het eerste leerjaar en ze leerden lezen. Het motiveerde hen om te herhalen.
En voor mezelf telt dat ook!

En nu ga ik bakken. Wafeltjes en cupcakes met speculaas.
Niet dat ik dat niet meer doe. Ik maakte gewoon nogal vaak die laatste pruimencake. Deze week verbruikte ik de laatste verse pruimen. Maar in de diepvries zitten er nog een hele hoop.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Marleen... wat heb je je kop van dit blogje leuk aangepast zeg....en je foto's geven echt weer wat je maakt .. leuk dat gepruts hè.... helaas kan ik geen speld of naald meer vasthouden.. misschien komt dat wel weer...
    zat ik nog even te verzinnen wat botjes zijn... hier betekent dat namelijk houten schaats....maar dankzij de foto weer ik wat je bedoeld..

    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er ook niks van maken, botjeszijn in Nederland schaatsen of leesboekjes voor de beginnende lezers!
    Ze zijn wel van een apart stofje gemaakt!leuk die mooie rand eraan.
    Het rokje is echt leuk geworden, maar het speldje, dat lijkt me echt een gepriegel!
    Knap gedaan hoor!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. alweer heel erg geslaagd... misschien moet ik toch es proberen... nu ik meter geworden ben... deze spulletjes zou het zusje van mijn metekindje alvast ook heel leuk vinden, ze is dol op roze en rood!
    en wat zien die taartjes bovenaan er heerlijk uit! woon jij toevallig niet in mijn buurt (leuven)?! ;-) dan kom ik es langs hoor als je weer wat gebakken hebt, hmhm!

    BeantwoordenVerwijderen