maandag 14 september 2009

Experimentjes

Soms zou het hier beter heten "Uit het atelier van Marleen" in plaats van "Uit de keuken..."
Van altijd opnieuw bakken, worden we dik en rond en ongezond.
Ik zocht en vond dus ook een andere bezigheid. Voordeel is dat ik niet hoef recht te staan, maar anderzijds voel ik het wel in handen en armen. Ik heb enorm veel rust nodig, maar voor de moraal is bezig zijn of ervan dromen ook van belang. Lukt koken niet, dan lees ik een kookboek. Lukt naaien niet, dan bedenk ik wat ik nog zou kunnen maken.


Weekkalender voor het nichtje dat pas naar school gaat.


Schaap voor mijn jongste petekindje.


Broodmandje voor moederdag dat gevuld was met bessenconfituur en caketjes.


Met badstof naaien, zou dat ook lukken?


Het eerste schaap, ook het eerste naai-probeersel.

Wat er uit de roze handdoek kwam:





Niet de schoonste, maar wel een bruikbaar modelletje.

Voor wie er naar vroeg de laatste dagen, is hier een begin.
Ik weet niet of het veel nut heeft voor anderen, maar zo kan ik voor mezelf wel bewaren wat ik maakte, zonder het bij te houden.
Tot nu toe bestempelde ik witte stof of verknipte ik kleding en handdoeken.
Maar nu heb ik stofjes om nog meer te oefenen!!!

2 opmerkingen:

  1. wat een creativiteit en wat een zin om iets te doen.. petje af hoor Marleen

    ik heb ook altijd van naaien gehouden maar ik kan gen naald meer vast houden.. ach... het zal toch ooit beter worden weet ik..en ondertussen geniet ik van jouw bouwsels en brouwsels

    grts

    ps.. gaat goed met die foto's hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, wat een leuke dingen... daar kan ik alleen maar van dromen, want ben niet zo'n handige harry... hoewel ik graag knutsel, maar meestal is het resultaat maar pover...
    wat een levensmoed heb je zeg, dat je ondanks je beperkingen en je nood aan rust, zoveel zin hebt in dingen ondernemen en ontwerpen... ik ben heel benieuwd naar volgende dingen!
    (dank je ook om je lieve reacties op mijn blogje!)

    BeantwoordenVerwijderen