zaterdag 26 september 2009

Twee weken naaien

Bijna twee weken geen postje. Maar ik zat geen twee weken stil.
Wanneer het me lukte, experimenteerde ik nog wat verder.




Een zak met spulletjes die speelgoed wordt als je hem binnenstebuiten keert.



Een rol voor stiften en een zakje voor de blaadjes.

Het is nooit mijn bedoeling geweest om kleding te maken. Maar het begon toch een beetje te kriebelen om iets te proberen.


Het werd een schort. Daarmee moet je je niet op straat kunnen vertonen.
De voorzijde is gemaakt van tafelzeil dat kan gewassen en gestreken worden.
De achterzijde komt uit een wit laken.
Hij is deftig afgewerkt, geen zoom te zien. Ik vind hem zelf wel goed gelukt als hij gedragen wordt.
Wanneer ik volgende zomer confituur maak, kan ik morsen...
Vandaag morste ik er soep op en met een natte doek was het alweer in orde.


Deze pyama is voor koude nachten, want hij is heel warm. Misschien wel te warm. Gemaakt uit twee dekentjes van fleece. Ook niet om mee buiten te komen dus.

Ik naai erg graag en probeer graag wat uit. Er is nog zoveel te leren.
Maar ik kan er moeilijk mee stoppen en zit dan nadien op de blaren. Dus het is niet voor alle dagen. Doseren is toch zo moeilijk...

2 opmerkingen:

  1. wat een leuke dingen weer...
    zeker die zak met speelgoed vind ik heel origineel...
    ik ga es in de leer moeten komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer een tijdje geleden dat ik gekeken heb ...
    Er zijn weer heel wat toffe dingen bijgekomen !
    Die heel mooi, origineel en leuk zijn als geschenk !
    Ik ben al benieuwd naar de volgende !
    Alvast nog veel succes ...
    Kris

    BeantwoordenVerwijderen