zondag 23 augustus 2009

Boontjes

De aardappelen uit de tuin smaken zo lekker. We eten er echt meer van. Andere zomers eten we meer pasta of pizza met de groenten uit de tuin, maar nu lusten we wel elke dag van die smakelijke patatjes.
Met boontjes bijvoorbeeld. Die komen ook uit de tuin. En de tomaat ook. Ons boodschappenlijstje is deze dagen echt korter.

Aardappelen stomen of koken.
Boontjes stomen of koken tot ze net gaar genoeg zijn. Wij lusten ze graag als ze nog 'beet' hebben. Na het stomen of koken de boontjes meteen onder koud water houden om de frisse kleur te behouden.
Ik lust er graag nog wat smaakvolle tomaten bij.

Gisteren aten we er een lekker maar niet zo mooi sausje bij. Ik maak het meer, maar
wat een kleur... Ik dacht spontaan aan Barbie-saus en het lijkt wel fruitjoghurt. Maar ik maak het toch ... het moest maar zo lekker niet zijn!
2 lepels mayonaise, 2 lepels joghurt, 1 lepel appelazijn, versgemalen zwarte peper en een beetje zout mixen samen met 1 tomaat of meerdere tomaatjes.

De aardappelen en boontjes hoeven voor dit simpele gerechtje niet heel warm te zijn.

Ik vond de boontjes die ik vooraf al in de saus 'dipte' erg lekker. Maar voor dipsaus is het eigelijk te lopend.

Wij eten hier nooit vlees bij.

Dit is wel erg eenvoudig. Maar met degelijke ingrediƫnten is er niet meer nodig!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen