dinsdag 28 juli 2009

Fris en fruitig

Bij het begin van de zomer had ik zin in een verfrissend ijsje. Maar het was pas zomer en dus was er niets in huis. Toen bedacht ik dat ik ooit in een kookboek las dat je een banaan die half bevroren is, kan mixen tot iets lekkers.

Het klopte. Je moet even geduld hebben tot die banaan wil bevriezen, maar dan krijg je door hem alleen maar te mixen wel iets verrassends, vind ik. Het lijkt wel een ijsje. De textuur is echt de moeite. Maar het smaakt uiteraard wel naar banaan en daar moet je voor zijn. Man vond het niet echt lekker.

Ik was benieuwd of het ook met ander fruit lukte. Dus ging er ook ander fruit in de diepvries.
Gemixte halfontdooide frambozen zijn zo heerlijk! Ik hoef er niet veel van, maar het is echt lekker en verfrissend. Net stevig smakend sorbet. Dat is zeker een blijver!

Met kersen vind ik het minder lekker dan met frambozen. Maar vooral het ontpitten van de kersen is wel wat werk (zonder ontpitter).

We hebben een echte eettuin. Man werkt heel graag in de tuin en ik leef me uit met de oogst! Een experimentje nu en dan levert weleens wat op...

1 opmerking:

  1. Hoi Marleen.. ik heb ook baken bevroren fruit in de vrieskist staan.. ze zijn ook lekker in een smoothie of heel verrassen in een milshake plus..

    Banaan lust ik ook niet.. ik houd en niet van de smaak en niet van de structuur...

    Ik ben in het bezit van een ijsmachine...ik gebruik hem eigenlijk te weinig.. ik heb hem toen aangeschaft juist om zelf sorbet ijs te maken... maar om de een of andere reden gaat het op de door jouw beschreven manier ook prima..LOL..

    fijne dag meid...
    grt
    frieke

    BeantwoordenVerwijderen