donderdag 25 juni 2009

Fruit met een dekseltje

En meer van hetzelfde.

Met hetzelfde deeg als de voorgaande stukjes kon ik nog iets maken dat in de smaak viel. Een crumble vind ik niet zo lekker. Van het gebakken fruit houd ik echt, maar de bovenlaag was nooit mijn ding.

De eerste keer legde ik stukjes rabarber en appel in een ovenschaal. Daarboven kwam dan het deeg. Ik maakte het deeg iets makkelijker smeerbaar door er wat melk aan toe te voegen.
Met pruimen is de smaak ook heerlijk.
Met aarbeien en riccota ging het ook.
Ik experimenteer zeker nog verder.
Zelf verkies ik eerder zurig fruit.

Wat zou nog lekker zijn?

En nu genoeg met datzelfde deeg...

Aanvulling geprobeerd op 26 juli:
ook lekker met bessen!

3 opmerkingen:

  1. hm, klinkt niet slecht, het leest hier 'lekker', hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zoete blog....in de vakantie moet ik het recept eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Leen.. wat een leuk blogje.. ik heb je meteen in mijn outlook feed bij gezet.. ben ik gelijk op de hoogte bij een nieuw recept...

    ik ben ook gek op koken en bakken... tegenwoordig heb ik dat ik een ander blogje staan.. alleen door omstandigheden gaat het nu even niet.. maar dat komt wel weer....

    en gelijk even een vraagje... kun je ook wat in de maak foto's uppen of kant en klaar product.. dan weet ik ook hoe het zou moeten worden...

    goh gelijk ene hele lap tekst hier.. en eigenlijk wil ik je alleen maar bedanken voor je steun op mijn blog..

    dus bij deze.. heel erg bedankt

    BeantwoordenVerwijderen